פרק ד. הסברים למילוי טופס 1301 ונספחיו לשנת 2021 חלק ז' – נתונים נוספים

סעיף 33 – הכנסה פטורה ממס לפי סעיף 9(5) שהופחתה מהכנסות מעסק/ משלח יד (כולל מענקי קורונה) בלבד

סעיף זה, הינו סעיף חובה למילוי במידה שקיימות הכנסות מעסק לרבות מענק קורונה לעצמאי, למעט מענק קורונה לשכיר בעל שליטה, ונדרש לגביהן פטור לפי סעיף 9(5) (נכה 100% או עיוור – ראה הסבר בדבר הפטור ממס המגיע לנכה או עיוור בסעיף 40 להלן) יש לרשום את סכום ההכנסה הפטורה בסעיף זה בשדות 184 ,185 בטופס הדוח השנתי.

סעיף 34 – הפסדים שקוזזו כנגד הכנסות מעסק או משלח יד (כולל מענקי קורונה) בלבד

הפסד עסקי מועבר משנים קודמות ניתן לקזז כנגד הכנסה חייבת מעסק או משלח יד השנה. לרבות מענק קורונה לעצמאי, למעט מענק קורונה לשכיר בעל שליטה, בסעיף זה, שהינו סעיף חובה, יש למלא הפסדים שקוזזו כנגד הכנסות מעסק או משלח יד, לרבות מענק קורונה לעצמאי, למעט מענק קורונה לשכיר בעל שליטה, אם קיימים. יש לרשום סכומים אלו בסעיף זה בשדות 186 , 187 בטופס הדוח השנתי.

סעיף 35 – סך מחזור מעסק או משלח יד

רשום בשדה 238 את סך המחזור מעסק או משלח יד ללא מע"מ של בן הזוג הרשום ובשדה 239 את המחזור מעסק או משלח יד של בן הזוג. כאן המקום לציין שאם באחד משני שדות אלו עולה המחזור על 83,190 ₪, הינך חייב בהגשת "דוח מקוון" (ראה הסבר בפרק א' ובפרק ב' בחוברת זו). חבר בשותפות/בחברת בית/ חברת מעטים לפי סעיף 62א יכלול את חלקו היחסי שבמחזור. "נישום מייצג" בחברה משפחתית יכלול במחזור גם את מחזור החברה. בשדה זה אין לכלול הכנסה ממשכורת / משכר עבודה.

תוכן עניינים

פרק ט. טבלאות, מדדים ורשימות