פסקי דין – מע"מ

ע"מ 2013-10-18 אברהם אוסקר נ' רשות המיסים בישראל
בנושא : ערעור על החלטת רשות המיסים לגבות מהמערער את חובה של חברת אוסקר אנרגיה בע"מ על סעיף 106ב בחוק מע"מ, מקורו של חוב המס של חברת אוסקר בניכוי חשבוניות מס פיקטיביות של מעל 100 מיליון ש"ח

ע"מ 26859-02-19, 26898-02-19 שמואל סגל ואח' נ' פקיד שומה נתניה
בנושא : שני ערעורים מאוחדים שעניינן מכירתם של שני פסלים מאת המערער מר שמואל סגל למערערת קבוצת ש.מ. סגל בע"מ חברה שבשליטתו, טענת המשיב היא כי מדובר בעסקה מלאכותית, שכל מטרתה היא הפחתת מס בלתי נאותה, ולפיכך כי יש להתעלם ממנה ולמסות את הסכומים שהתקבלו על ידי המערער מהחברה כהכנסה החייבת בשיעור המס השולי, ולא כפי שסווגה על ידי הצדדים, דהיינו כתמורה בגין מכירת הפסלים.

ת"א 40302-04-21 סלידה יעוץ וניהול בע"מ נ' פקיד שומה אשקלון
בנושא : לפני בקשת חברת סלידה יעוץ וניהול בע"מ (להלן – "סלידה"), למתן סעד זמני, ולפיו אורה בצו עשה לשחרר סכום של 400,000 ₪ מתוך כספים שמעוכבים בידי המשיב. עוד מבוקש, כי אורה למשיב לקבוע שיעור ניכוי מס במקור שלא יעלה על 2% 2. בתביעה אותה הגישה סלידה מבוקש, כי אורה למשיב להחזיר לה מס ששולם, לטענתה, ביתר, בגין הדו"ח השנתי שלה לשנת 2019. לטענתה מדובר בסכום של 858,213 ש"ח.

ע"מ 69931-03-19 ג'י אף איי סקיוריטיס לימיטד נ' מנהל מס ערך מוסף תל אביב
בנושא : ברוקר – מתווך פיננסי – מפגיש בין שני בנקים, אחד ישראלי ואחד זר, וכתוצאה ממעשה ההפגשה נסגרת בין הבנקים עסקה בנגזר פיננסי. הברוקר זכאי לקבל מכל אחד מהצדדים עמלת שירות. אין חולק כי העמלה הנגבית מהבנק הישראלי חייבת בידי הברוקר במס ערך מוסף בשיעור מלא. מה דינה של העמלה האחרת, הנגבית מידי הבנק הזר? האם חל עליה סעיף 30(א)(5) לחוק מס ערך מוסף, המזכה בשיעור מס אפס, אם לאו? סוגייה זו מובילה לשאלה בסיסית יותר: האם בנסיבות המקרה מדובר באותו שירות ברוקראז' שניתן לשני הצדדים, או שמא בשני מעשי שירות שונים, כאשר כל בנק קיבל שירות אחר? אלה הנושאים הנדונים בערעור זה.

ת"א 71104-11-20 1 .ארגון סגל המחקר במשרד הביטחון, רפא"ל ובמשרד ראש הממשלה ואח' נגד משרד האוצר/אגף מס הכנסה ומס רכוש
המבקשים מנהל רשות המיסים ואח' נגד המשיבים : 1.ארגון סגל המחקר במשרד הבטחון, רפא"ל ומשרד ראש הממשלה 2 .אריק מימון
בנושא : בקשה לסילוק על הסף של תובענה שהוגשה על ידי המשיבים, בגדרה עתרו למתן פסק דין הצהרתי, בנוגע לסירובם של המבקשים ליתן אישור על פטור מניכוי מס במקור ואישור על פריסה לצרכי מס של תשלומי מעסיקים.

ע"מ 4680-01-21 אבישר ויסמן נ' שומה תל אביב 4
בנושא : בקשה מטעם המערער למחיקת ההודעה המפרשת את נימוקי השומה מטעם המשיב ולקבלת הערעור על הסף

ע"א 477/19, ע"א 1776/19 חברת ג'י בי אם בניה בע"מ ואח' נגד מנהל מע"מ לוד ואח'
בנושא : המערערת 1 היא חברה העוסקת בתחום הבנייה. המערערת 2 מחזיקה במניותיה של המערערת 1 .המשיב בע"א 477/19 ,מנהל מע"מ לוד, מצא כי נעשה שימוש בחשבוניות פיקטיביות והטיל על המערערת 1 כפל מס תשומות בסך של 11,318,804 ₪ ועל המערערת 2 כפל מס תשומות בסך של 767,818 ₪ בהתאם לסעיף 50(א1) לחוק מע"מ ; פסל את ספריהן של המערערות בהתאם לסעיף 77ב(ב) לחוק מע"מ; והטיל על המערערות קנס בשיעור של 1% ממחזור עסקאותיהן בהתאם לסעיף 95 לחוק מע"מ. כנגד החלטות אלו הגישו המערערות ערעור לבית משפט קמא

ע"מ 929-07-20 ג'מיל גאנם נגד ממונה אזורי מע"מ טבריה
בנושא : ערעור על החלטת המשיב במסגרתה נדחתה השגה שהוגשה כנגד שומת עסקאות שהוצאה למערער לשנים 2015-2018, מדובר במחלוקת פנקסית ומשכך, חלה על המשיב חובת ההצדקה ועליו להצדיק את החלטתו בכל הנוגע לקביעת שומה לפי מיטב השפיטה לפי סעיף 77 לחוק מס ערך מוסף, בהתאם לסעיף 83(ד) לחוק, חובת הראייה היא על המערער אם הדוח אינו נתמך בפנקסי החשבונות שנוהלו כדין. בענייננו אין מחלוקת, כי פנקסי המערער נוהלו כדין.

ע"מ 18-10-5464 מרדכי דרעי נ' פקיד שומה גוש דן
בנושא : ספריו של המערער לשנים 2015 – 2017 נפסלו מחמת אי-רישום תקבול ללא סיבה מספקת בהתאם לסעיף 145ב(א)(1) לפקודת מס הכנסה. לאחר שהמערער המציא את סרטי הקופה לשנים 2016 – 2017 ,הסכים המשיב להמיר את פסילת ספרי המערער לאותן שנים לאזהרה. ברם, פסילת ספרי המערער לשנת 2015 נותרה בעינה. המערער משיג על החלטה זו ומכאן הערעור דנן שעניינו הפסילה לשנת 2015.
על מי מוטלים אפוא הנטלים השונים בהליך? בתמצית, בהליך של פסילת ספרים, נטל השכנוע מוטל על המערער, כבכל הליך מס, ואילו הנטל הראשוני להוכחת הליקויים, מוטל על המשיב, על המשיב להוכיח בראיות ראשוניות כי לא נרשם תקבול, ואילו הנטל הכללי בהליך, עדיין מוטל על הנישום.

ע"מ 5996-03-19 אלהרר נגד מע"מ נצרת
מנהל מע"מ נצרת נגד איתן אלהרר
בנושא : בקשה לסילוק על הסף את הבקשה לביטול פסק דין שנתן תוקף להסכם פשרה, המשיב הגיש הודעת ערעור על החלטת מנהל מע"מ בשגה שהגיש. במסגרת ההשגה והערעור טען, בין היתר, כי עסקאות מכר המקרקעין אשר ביצע, למעט שתיים אשר דווחו בהתאם ושולם בגינן מע"מ, נעשו על ידו בכובעו כאדם פרטי. בנסיבות אלו טען, כי לא היה מקום לחייבו במס עסקאות בגין העסקאות האמורות

ע"א 7319/18 אביוב גולד בע"מ ואח' נגד אגף המכס והמע"מ
בנושא : הסוגיה שבמוקד הערעור עניינה בשאלה באילו מקרים חשבונית מס אינה משקפת את הצדדים האמיתיים לעסקת מכר טובין, ומשכך אין להתיר ניכוי מס תשומות בהתבסס על החשבונית. בפרט מתעוררת השאלה אם יש להידרש לצורך כך לזהות הבעלים החוקיים של הנכס שנמכר – או שמא די לבחון אם אכן התבצעה עסקה במסגרתה הועבר הנכס מהמוכר לקונה בתמורה בהתאם למצוין בחשבונית.

ת"א 7950-12-18 שחאדאת נגד מע"מ נצרת
בנושא : חוב מע"מ שלא שולם, לטענת התובע, העסק מושא החוב הנטען נוהל, אם בכלל, בידי אביו והתובע אינו קשור אליו כלל

פש"ר 7954-09-17 סימוני נגד כונס נכסים רשמי תל אביב ואח'
בנושא : תביעות חוב, לטענת הנושה, החייב יצר את חובותיו תוך ביצוע פעולות בחוסר תום לב מובהק, לאחר שחבר לגורמים שונים להתחמקות מתשלום מס אמת, על ידי הפצה ומכירה של חבוניות פיקטיביות.

ע"א 8058/19 מועצה מקומית מעלה יוסף ואח' נגד פקיד שומה עכו
בנושא : בשני ערעורי מס מאוחדים שעניינם מחלוקת בנוגע לדרישת תשלום מס שכר שהוצא על ידי המשיב למערערים, שהם מלכ"רים

ע"א 8771/18 אלטלף 8 יהוד בע"מ נגד מס ערך מוסף
בנושא : עניינו של ערעור זה בהפקדת ערובה במסגרת ערעור מס ערך מוסף

רע"א 8901/20 רון בן דוד ואח' נגד מנהל מס ערך מוסף ירושלים
בנושא : בקשת רשות ערעור על החלטתו של בית המשפט המחוזי בירושלים כב' השופט א' דורות בע"מ 19-08-2133 מיום 18/11/2020 ,בגדרה נדחתה טענת המבקשים כי יש לקבל את ערעורם על החלטת מנהל מס ערך מוסף בירושלים, הוא המשיב להלן גם: מנהל מע"מ, לרשום את המבקשים כעוסקים, אך מחמת התיישנות.
סעיף 52(א) לחוק מע"מ מגדיר חובת רישום, בין היתר, בעבור "עוסק". המונח "עוסק" הוגדר בסעיף 1 לחוק זה בזו הלשון:
"מי שמוכר נכס או נותן שירות במהלך עסקיו, ובלבד שאינו מלכ"ר או מוסד כספי, וכן מי שעושה עסקת אקראי".
המשמעות לענייננו היא כי חובת החייב ברישום לא יכולה לקום לפני שמתקיימים שני תנאים, אשר הופכים חייב ל"עוסק": הראשון הוא מכירה של נכס או נתינת שירות; והשני, כי מכירה זו נעשית במהלך עסקיו של המוכר (ככל שהוא אינו מלכ"ר או מוסד כספי). ודוק: סעיף 52(ב) לחוק מע"מ קובע כי "אדם שהוכיח, להנחת דעתו של המנהל, שהוא מקים עסק, רשאי להירשם כעוסק ומשנרשם דינו לכל דבר וענין כדין עוסק" (ההדגשה הוספה, י.ו.). כלומר, מי שנמצא רק בשלבי הקמת עסק, אך טרם מכר נכס או נתן שירות, רשאי להירשם כ"עוסק" אצל המנהל, בנסיבות המתאימות, אם כי הוא אינו מחויב לעשות כן (ראו גם: נמדר, בעמודים 728-729). יצוין כי אף עוסק שנרשם ברשות כאמור, צריך לציין לפני מנהל מע"מ את "התאריך המשוער שבו יתחיל למכור נכסים או לתת שירותים" (ראו: תקנה 3 לתקנות הרישום).
סעיף 54 לחוק מע"מ, הוא סעיף הרישום לעיל, מסמיך כאמור את מנהל מע"מ לרשום ברישום ארעי חייב שלא עמד בחובתו להירשם כעוסק:
"מי שחייב ברישום ולא נרשם, רשאי המנהל לרשמו רישום ארעי; אין ברישום זה כדי לפטור מן החובה להירשם על פי סעיף 52."
כלומר, סעיף הרישום מסמיך את מנהל מע"מ לרשום את מי שחייב ברישום ונמנע מלעשות כן, ובכך להביא לתיקון מסוים של מחדלו של העוסק החייב ברישום. אלא שאף לאחר רישום כאמור, סעיף זה אינו פוטר את החייב להירשם, וחובתו לפי סעיף 52 לחוק מע"מ בעינה עומדת.

דנ"א 9062/20 גבעות דוד השקעות ונדל"ן נגד מנהל מע"מ תל אביב
בנושא : הבקשה לדיון נוסף, שבה טוענת המבקשת כי בפסק הדין נקבעה הלכה חדשה וקשה אשר סותרת הלכות קודמות שיצאו מלפני בית משפט זה. לגישת המבקשת, פסק הדין קבע, לראשונה, כי טענת התיישנות המועלית על-ידי חייב במס בהתאם לחוק המע"מ היא טענה דיונית. בכך, נטען, פסק בית המשפט בניגוד להלכה בע"א 3616/04 מגדל הזוהר בע"מ נ' מנהל מס ערך מוסף תל אביב להלן: עניין מגדל הזוהר, לפיה ההוראה שבסעיף 77(ב) רישא לחוק המע"מ קובעת התיישנות מהותית, השוללת את סמכותו של המשיב לערוך שומה לפי מיטב השפיטה בחלוף חמש שנים מן המועד שבו הוגש הדו"ח נושא השומה (שם, בפסקה 5). עוד טוענת המבקשת כי פסק הדין מוביל לתוצאות קשות, שכן הוא מכשיר הליך מנהלי שנעשה בחוסר סמכות; חותר תחת טעמי הוודאות והיציבות שעומדים בבסיס מוסד ההתיישנות; ומוביל לכך ש"ציבור רחב מאוד של נישומים" ימצא עצמו חשוף "במשך שנים על גבי שנים לקביעות מס" חרף כוונת המחוקק שביקשה לשלול את סמכותו של המשיב לפעול באופן זה.

פש"ר 12275-09-18 עמית פרץ נ' כונס נכסים רשמי תל אביב ואח'
בנושא : בקשת החייב למתן הוראות לפיהן שומת מס בגין שנת 2019 היא חוב בר תביעה בהליך.

תא"מ 13110-10-19 רונן ואח' נגד מדינת ישראל
בנושא : תביעה שעניינה בשאלה האם תשלום מס קנייה ומס ערך מוסף ששילמו התובעים לנתבעת, בגין סירה שרכשו, היה כדין.

ת"צ 15249-11-19 צדק פיננסי נ' מדינת ישראל- רשות המסים
בנושא : בקשה לאישור תובענה כייצוגית לפי חוק תובענות ייצוגיות, שבבסיסה מחלוקת הנוגעת לאופן בו על המשיבה, רשות המיסים, להשיב מס שנוכה במקור מציבור השכירים בישראל.

ע"מ 21011-12-13 ארד יואב שירותים בע"מ נ' מדינת ישראל מנהל המע"מ רמלה ואח'
בנושא : חשבוניות פיקטיביות

תא"מ Sharekat Taher Hejaz Leltejara walmokasarat 21625-05-20 נגד רשות המיסים
בנושא : תביעה להשבת מע"מ ששילמה התובעת לנתבעת, לאחר שהאחרונה קבעה כי הצהרת התובעת בגין יבוא פולי קפה אתיופי ירוק לוקה בהערכת חסר.

ע"מ 22771-01-20 יוגן הנדסה בע"מ נ' מע"מ אשדוד
בנושא : בקשה שכותרתה "בקשה לגילוי מסמך ספציפי", שבגדרה ביקשה העוררת לקבל מהמשיב, מנהל מס ערך מוסף אשדוד רשימה של עובדי חברה אשר הנפיקה לה חשבוניות מס, אשר, לטענת המנהל, הוצאו לה שלא כדין.

ע"מ 26836-10-19 מחרוס סייד אחמד נגד רשות המיסים
בנושא : בקשה לביטול פסק דין מיום 2/11/20 במסגרתו ניתן תוקף של פסק דין להסכם פשרה שנכרת בין הצדדים

ע"מ 27791-10-18 מדס תעשיות חימום (1991) בע"מ (אחר/נוסף) נגד מע"מ גוש דן
בנושא : ערעור על שומת עסקאות שהוציא מנהל מס ערך מוסף גוש דן למערער מכוח סמכותו הקבועה בסעיף 82 לחוק מע"מ
השאלה השנויה במחלוקת בין הצדדים היא האם המערערת זכאית לכך שתחויב במע"מ בשיעור אפס, וזאת מכוח הוראות סעיף 30(א)(5) לחוק ומכוח הוראת 30(א)(7) לחוק

ע"מ 33624-07-20 קבוצת מאייר ונכסים בע"מ נגד י. אדן בנייה בע"מ ואח'
בנושא : ניכוי מס תשומות, בקשה מטעם המשיב בערעור והמבקש בבקשה זו, להורות לחברת קבוצת מאייר נכסים בע"מ המערערת והמשיבה בבקשה זו, להפקיד בקופת בית המשפט ערובה ראויה והולמת להבטחת הוצאות המשפט של המשיב, אם יזכה בדין ויידחה הערעור . כמו כן, מבקש המשיב לקבוע, כי אם לא תפקיד המערערת ערובה תוך פרק הזמן שייקצב לה לעשות כן, יידחה הערעור על הסף

ע"מ 35716-07-18 אסיל עאמר בניה ושיפוצים בע"מ נ' מדינת ישראל
בנושא : מערערת השיגה על שומות מס תשומות שהוצאו לה לפי סעיף 77 לחוק מס ערך מוסף, לתקופה ספטמבר-נובמבר 2012 וכן לשנים 2014-2015 .כן הוגש ערעור על שומות מס עסקאות לשנים 2014-2015 ועל חיובו בקנס בגין אי ניהול ספרים כדין לפי סעיף 95 לחוק

ע"מ 38619-09-15 מראד ערמין נ' בית המכס ומע"מ ירושלים
בנושא : ערעור מטעם מוראד ערמין על החלטת הממונה האזורי של מס ערך מוסף ירושלים לחייב אותו בכפל מס בגין הוצאת חשבוניות מס שלא כדין, לפי סעיף 50(א)לחוק מע"מ

ע"מ 41590-01-21 אחמד עדוי נגד מדינת ישראל
בנושא : ערעור בהתאם לסעיף 64(א) לחוק מע"מ על החלטת הממונה האזורי מע"מ טבריה שלא לפתוח תיק עוסק מורשה על שם המערער. במסגרת כתב התשובה הגיש המשיב בקשה לסילוק על הסף

ע"מ 42022-02-19 סאמר עיסא נגד רשות המיסים, היחידה המשפטית מחוז מרכז-מע"מ
בנושא : הערעור עוסק בשאלה האם בדין פעל המשיב, מנהל מס ערך מוסף – היחידה הארצית לפשיעה חמורה מכוח הוראות סעיף 50(א) לחוק מע"מ , בהטלת כפל המס על המערער.

ע"מ 42976-01-18 הפועל אוסישקין תל-אביב (ע"ר) נ' פקיד שומה תל אביב 5
בנושא : הערעור עוסק בשני נושאים שונים. הראשון הוא חבות המערערת במס שכר
בהתאם לסעיף 4(א) לחוק מס ערך מוסף, "על פעילות בישראל של מוסד ללא כוונת רווח יוטל מס שכר באחוזים מהשכר ששילם, כפי שקבע שר האוצר בצו באישור הכנסת". בסעיף 4(ב) לחוק כלולה הגדרה מפורטת של המונח "שכר" בהקשר זה, אשר לגביו אין מחלוקת בערעור דנן.

ע"מ 47621-03-19 ש.ש. ליברו פיננסים בע"מ נ' מנהל מס ערך מוסף עכו
בנושא : המערערת, חברת ש.ש. ליברו פיננסים בע"מ, הגישה ערעור על החלטת מנהל 1 מס ערך מוסף עכו לחייבה במס עסקאות בשנים 2013-2018 .המשיב דחה את טענות המערערת בדבר זכאותה למע"מ בשיעור אפס בגין מתן שירותים לחברה זרה, בהתאם לסעיף 30(א)(5) לחוק מס ערך מוסף, עמדת המשיב בהחלטתו מושא הערעור היא כי המערערת סיפקה בפועל את השירותים לתושבי ישראל בישראל ועל כן חל הסייג שבסעיף 30(א)(5) לחוק מע"מ והמערערת חייבת בתשלום מס עסקאות

ע"מ 49084-06-19 צנציפר- חברה ליבוא תבואות ומספוא בע״מ נגד מנהל אגף המכס ומע"מ
בנושא : החברה המערערת עוסקת בייבוא תבואות ומספוא לענף ייצור המזון. שלושה מן הלקוחות העזתיים, לרבות נפקו, לא פרעו את מלוא חובותיהם כלפי המערערת בגין מכירת הסחורות. לטענת המערערת, חלק מן החובות הפכו לאבודים. בקשר לחובות אלה הוציאה המערערת הודעות זיכוי, כמפורט בהמשך. תכלית הוצאת הודעות הזיכוי הייתה להחזיר לידי המערערת את סכומי מס העסקאות אשר שולמו בגין אספקת הסחורות שתמורתן לא שולמה על ידי הלקוחות. מנימוקים שונים, סירב המשיב לזכות את המערערת בסכומים הכלולים בהודעות הזיכוי.

ע"מ 49874-08-15 אביוב גולד בע"מ ואח' נ' אגף המכס ומע"מ חקירות
בנושא :בקצרה, ההליך דנן נסוב, בין היתר, סביב סירובו של המשיב לאפשר למערערות (וליתר דיוק, למערערת 2) לנכות מס תשומות בגין חשבוניות שהוצאו על ידי חברת נ.נ.מ.ח בע"מ, (מדובר על קרן מס של כ- 4.5 מיליון בגין ניכוי חשבוניות של נ.נ.מ.ח על ידי מערערת 2 מתוך שומת תשומות כוללת שהוצאה לה על סך של כ- 5.6 מיליון, במונחי קרן)
בפסק הדין נקבע, בין היתר, כי המערערות לא עמדו בחריג הסובייקטיבי המצומצם והן לא הוכיחו, כי נקטו את כל האמצעים הסבירים על מנת לאמת את תקינות החשבוניות שהוצאו להן, על מנת שיוכלו לנכותן. קביעה זו נשענה על כמה וכמה אדנים עובדתיים, לרבות היסטוריית ההיכרות של המערערות עם מוציאי החשבוניות, אי-בדיקת מקור הזהב, מחיר הזהב, אופן מסירת הזהב, אי-בדיקת מסמכים ואי-פירוט החשבוניות. כן הובאו אינדיקציות שונות למודעות של המערערות לאופן המסחר בזהב, דוגמת הקמת המערערות ושינוי עיסוקן, פיצול הפעילות ביניהן והפסקת פעילותן לאחר חשיפת הפרשה

ע"מ 50851-03-18 דניאל חצב נ' מנהל מע"מ פתח תקווה
בנושא : ערעור שהגיש המערער, מכוח סעיף 64(א) לחוק מע"מ כנגד החלטת המשיב לרושמו כ-"עוסק מורשה" על פי סעיף 54 לחוק, החל משנת 2012, בשל פעילותו בתחום המקרקעין

ע"מ 54320-04-18 י.ג.מ. השקעות בע"מ נגד רשות המיסים
בנושא : המערערת עוסקת בסחר בניירות ערך בהשקעותיה העצמיות – בחשבון "נוסטרו" (נוסטרו – שלנו בלטינית), וזאת כל פעילותה. ביום 20.3.2018 הורתה המשיבה על רישומה של המערערת כ- "מוסד כספי", וזאת מכוח סמכותה הקבועה בסעיף 54 לחוק מס ערך מוסף, ובהתאם לסעיף 1(א)(3) לצו מס ערך מוסף (קביעת מוסד כספי), התשל"ז–1977 כנגד החלטה זו מופנה הערעור

ע"מ 19-05-54542 54542-05-19, ע"מ 54997-05-19 אבופריח קאיד ואח' נ' מנהל מס ערך מוסף באר שבע
בנושא : שני ערעורים, שהדיון בהם אוחד, על החלטות המשיב לפי חוק מס ערך מוסף, , שבגדרן דחה המשיב את ההשגות שהגישו המערערים על שומות עסקאות ושומות תשומות שנקבעו לכל אחד מהם, לשנים 1997-2001

ת"א 56498-03-18 אולגה מלוייב נגד ממונה מס ערך מוסף באר שבע
בנושא : פסק דין בתביעה למתן פסק דין הצהרתי, שלפיו מקרקעין, כספים בחשבון בנק, ורכב הרשומים כולם על שם התובעת, ואשר עוקלו ונתפסו על ידי הנתבעת בגין חוב של חברת סיף מתכות בע"מ, הינם רכושה של התובעת, עוקלו שלא כדין ושלא בסמכות, והתובעת איננה חייבת בחוב שבגינו ננקטו הליכי הגביה ביחס לנכסים האמורים. כמפורט להלן, הוחלט לקבל את התביעה באופן חלקי, לעניין הרכב, ולדחות את יתר התביעה

חדל"פ 60326-09-20 ארדיס נגד ממונה על חדלות פירעון

ע"מ 62537-08-20 אברהם בסר ואח' נ' אגף המכס ומע"מ
בנושא : ערעור מס במסגרתו מתבקש צו המורה למשיב לענות על שאלון ולגלות מסמכים
הערעור דנן נסוב על הודעה בדבר הטלת כפל מס )עסקאות(, שהוציא המשיב למערער ביחס לשנות המס 2015 – 2018 ,בסך כולל של 359,416 ש"ח (רכיב הסנקציה בלבד),בהתבסס על הוראות סעיף 50(א) לחוק מע"מ ביחס ל-25 מסמכים הנחזים להיות חשבוניות מס (להלן: "החשבוניות"). 3 מהחשבוניות הוצאו ליקב גת, ויתר 22 החשבוניות הוצאו לחברת אייל אייכנר בע"מ ולאייל אייכנר ע"מ

ע"מ 63035-02-20 טל אורי נ' מע"מ נצרת
המחלוקת היא בנוגע לשאלה האם בידי המערערת, לנכות את מס התשומות הכלול בחשבונית אשר הוצאה לה על סך 1,027,151 ₪ בעקבות תשלום ששילמה לרשות מקרקעי ישראל בגין דמי היוון. משנדחתה השגה שהגישה המערערת בעניין זה הוגש הערעור

ע"מ 63040-02-20 עמרי אלוני נ' מע"מ נצרת
בנושא : המחלוקת היא בנוגע לשאלה, האם בידי המערער לנכות את מס התשומות הכלול בחשבונית אשר הוצאה לו על סך 1,015,556 ₪ בעקבות תשלום שהוא שילם לרשות מקרקעי ישראל בגין דמי היוון. משנדחתה השגה אשר הגיש המערער בעניין זה הוגש הערעור

ע״מ 65403-02-19 להיאני ואח' נ' פקיד שומה חיפה
בנושא : בחודש פברואר 2012 נערכה למערערים ביקורת על ידי מנהל מס ערך מוסף ובעקבותיה הוצאה להם שומת מס עסקאות לשנים 2010-2013. הערעור נדחה ברובו,
המשיב קבע בשומה בצו מושא הערעור כי למערערים קיים גידול הון בלתי מוסבר בסך של 3.2 מיליון ש"ח לשנים 2013-2009 כפי שנקבע והוסבר לעיל, מצאתי לנכון לקבל את סכום מתנות החתונה שקיבלו המערערים, בהפחתת הוצאות החתונה וכן את ההכנסה שנזקפה לחובת המערערים במסגרת שומות המע"מ לשנים 2013-2010 כמקורות לגידול בהון.

ע"מ 69574-12-19 התאגיד העירוני לתיירות אילת בע"מ (חל"צ) נ' אגף המכס והמע"מ-אילת
בנושא : הבקשות הוגשו במסגרת בירור ערעור שהגישה המערערת, על פי סעיף 83 בחוק מס ערך מוסף, על החלטת מנהל תחום ביקורת חשבונות, שבגדרה דחה המנהל את ההשגה שהגישה המערערת על שומת עסקאות לשנים 2016-2014 ,שלפיה חויבה במס עסקאות בסך כולל 625,761 ש"ח

תיק 72747-11-20 בקשה לתוקף מידי לצו פתיחת הליכים לפירוק החייבת

ע"מ 74866-11-20 יקב ערק גת בע"מ נ' מנהל מס ערך מוסף – יחידת חקירות פשיעה חמורה המיסים
בנושא : בקשה מטעם המשיב בערעור (והמבקש בבקשה זו, להלן: "המשיב") להורות לחברת יקב ערק גת בע"מ (המערערת והמשיבה בבקשה זו, להלן: "המערערת") להפקיד בקופת בית המשפט ערובה ראויה והולמת להבטחת הוצאות המשפט של המשיב, אם יזכה בדין ויידחה הערעור (להלן: "הבקשה"). כמו כן, מבקש המשיב לקבוע, כי אם לא תפקיד המערערת ערובה תוך פרק הזמן שייקצב לה לעשות כן, יידחה הערעור על הסף.

ע"מ 4680-01-21 אבישר ויסמן נ' פקיד שומה תל אביב 4
בנושא : בקשה מטעם המערער למחיקת ההודעה המפרשת את נימוקי השומה מטעם המשיב ולקבלת הערעור על הסף

ע"מ 5293-01-15, 5355-01-15, 5384-01-15, 31840-01-15 י.ש. המובילים חברה למסחר ושירותים בע"מ ואח' נגד מע"מ ביקורת פשיעה חמורה
בנושא : עניינו של הליך זה חיובי כפל מס שהשית המשיב, מנהל מע"מ, על המערערים בגין הוצאת חשבוניות שלא כדין בשנים 2007 – 2012, בהתאם לסמכות המנהל לפי סעיף 50(א) לחוק מע"מ

ע"א 892/20 1. פקיד שומה חיפה 2. מנהל מע"מ חיפה נגד יעקב פאר
בנושא : חשבוניות פיקטיביות

ע"מ 1068-08 עמותת י.ע.ל. אסף הרופא נגד מס ערך מוסף רמלה
בנושא : ערעור לפי סעיף 64(א) לחוק מע"מ שבגדרו מתבקש בית המשפט לבטל את החלטת המשיב על פי סעיף 58 לחוק מע"מ, לשנות את סיווג הרישום של המערערת, עמותת י.ע.ל. אסף הרופא, ממלכ"ר לעוסק מורשה, בגין פעילותה בהפעלת עגלות קפה, חנות מתנות ומזנונים בבית החולים אסף הרופא

ע"מ 1353-04-20 אמינאר מנפאוור בע"מ נגד מע"מ אשדוד
בנושא : בקשה לחייב את המערערת בהפקדת ערובה להבטחת הוצאות המשיב, ככל שהערעור ידחה וככל שייפסקו לטובת המשיב הוצאות משפט, בהתאם לסעיף 353א בחוק החברות, התשנ"ט-1999 ולחלופין בהתאם לתקנה 519 בתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984; וכן בקשה להורות כי הערעור ידחה ככל שלא תופקד הערובה האמורה. המשיב טען מנגד כי המערערת ניכתה בספריה חשבוניות מס שהוצאו שלא כדין, וכי לא ביצעה את כל הבדיקות שהיה באפשרותה לבצע על מנת לוודא שהחשבוניות הן חשבוניות שהוצאו כדין, ועל מנת לאשר שמוציאי החשבוניות היו רשאים לעשות כן.

ע"מ 1551-08-19 אורן צינצולקר נ' מנהל מס ערך מוסף רמלה
בנושא : בקשת המשיב להתיר לו ל קבוע למערער קביעות מס, לשנות המס 2013 ואילך, מכוח הסמכות המסורה לבית המשפט בסעיף 64(ג) ( בחוק מע"מ , בשל חשש להתיישנות. 2 .הבקשה הוגשה במסגרת דיון בערעור שהוגש ביום 7.8.19 על החלטת המשיב (להלן – 5 "המנהל"), מיום 24.6.19 ,שבגדרה רשם המנהל את המערער "כעוסק" לעניין חוק מע"מ (להלן " – החלטת המנהל"). 3. בהחלטת המנהל פורט כי בעקבות שימוע שנערך ביום 8.3.18 ,נפתח למערער תיק עוסק מורשה בענף המקרקעין, וזאת כיון שפעילותו של המערער עולה לכדי " פעילות עסקית", שנעשתה בידי " עוסק", כאמור בחלופה הראשונה להגדרת " עסקה" בסעיף 1 בחוק מס ערך מוסף.

ע"א 2499/19 אגף המכס והמע"מ נגד עו"ד פיני יניב ואח'
בנושא : המחלוקת בין הצדדים נסובה על השאלה כיצד ומאיזה מועד יחושבו על ידי רשויות המס הפרשי הצמדה וריבית בגין חוב למס ערך מוסף אשר חבה החברה, שנקלעה להליכי חדלות פירעון.

ע"א 2823/18 מונדר בדיר נגד רשות המיסים
בנושא : ערעור על פסק דינו של בית-המשפט המחוזי מרכז-לוד )השופט ש' בורנשטיין( מיום 4.2.2018 בע"מ 46704-04-14 ,בגדרו נדחו השגות המערער על החלטת המשיבה להטיל עליו כפל מס-ערך-מוסף בגין הוצאת חשבוניות שלא כדין, מכוחו של סעיף 50(א) לחוק מס ערך מוסף, ברקע החלטת המשיבה עומדת תכנית עבריינית רחבת היקף שבמסגרתה הונה המערער את רשויות המס ושבעקבותיה הורשע בפלילים על ידי בית משפט השלום פתח-תקווה בגדרו של ת"פ 42349-02-13.

ע"מ 4177-08-17 שותפות "פיצה שמש" נ' מנהל מס ערך מוסף ת"א 1
בנושא : שלושה ערעורים, שנדונו במאוחד, על החלטות מנהל מע"מ תל אביב 1(להלן: "המשיב"), במסגרתן נדחו מרבית השגותיהם של המערערים על שומות עסקאות שהוצאו להם.

ע"א 7195/17, 10028/17 חברת נ.ב.ע. בע"מ ואח' נגד גמלא הראל נדל"ן למגורים בע"מ ואח'
בנושא : המלווה מערערת, כאמור, על ההחלטה השנייה. לטענתה, שגה בית המשפט המחוזי כשקבע כי אין לגבות מע"מ בנוסף לריבית המקסימלית המותרת בדין.

רע"א 7687/18 מנהל מע"מ לוד נגד מרעב חסן בנייה וסחר בע"מ
בנושא : מהי התוצאה של הפרת צו שיפוטי שניתן מכוח סעיף 353א לחוק החברות, התשנ"ט-1999, המורה לתובעת שהיא חברה בע"מ להפקיד ערובה למקרה שתחויב בהוצאות הצד שכנגד? סוגיה זו התבקשנו להבהיר במסגרת בקשת רשות ערעור, וזאת לאור לשונו החסרה של הסעיף, ועמדות סותרות שהובעו בעניין זה על ידי בתי המשפט המחוזיים.

דנ"מ 8626/17 עופר מנירב, רו"ח נגד רשות המיסים
בנושא : פרק נוסף בדיון המתמשך בהיבטים שונים של מוסד התובענה הייצוגית – והפעם, בתביעות נגד רשות

בנושא : ע"א 9838/17 גבעות דוד השקעות ונדל"ן בע"מ נגד מנהל מע"מ
בנושא : ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו בע"מ 17720-01-16, במסגרתו נדחה ערעור מס שהגישה המערערת על שומת מס עסקאות לשנת 2013( בסכום של כ-3 מיליון
ש"ח) ועל שומת מס תשומות לשנים 2011-2013 שהוציא המשיב למערערת. ביום 30.1.2007 התקשרה המערערת, גבעות דוד השקעות ונדל"ן בע"מ בהסכם עם מוכרים פרטיים לרכישת בניין ברחוב הירקון 82 ,תל אביב, אשר כלל 15 דירות ב-4 קומות בהתאם להיתר שניתן על ידי עיריית תל אביב, ניתן היה להרוס את הבניין הישן ולהקים תחתיו בניין חדש בן 6 קומות ובו 12 דירות.

ע"מ 10313-08-17 פואד אעמס נ' מנהל מס ערך מוסף
בנושא : ערעורו של פואד אעמס על החלט ת מנהל מע"מ להטיל עליו כפל מס בהתאם לסעיף 50(א) לחוק מס ערך מוסף, טענת המשיב, המערער לקח חלק בהתארגנות עבריינית רחבת היקף שהוציאה חשבוניות פיקטיביות "בסיטונות", והעבירה אותן לגורמים שלישיים, בתמורה לעמלה, והכל במטרה להונות את רשויות המס.

ע"מ 12491-02-17 אליטם בע"מ נ' אגף מס קניה ומע"מ – תל אביב
בנושא : המשיב, מנהל מס ערך מוסף, סבור כי הזכויות במקרקעין נמכרו על ידי אליטם וקינג ג'ורג' במהלך עסק שהן ניהלו ועל כן נעשתה "עסקה" החייבת במס לפי חוק מס ערך מוסף, החברות, לעומת זאת, מסבירות כי חרף הכוונה המקורית ליזום בנייה ולמכור יחידות, כוונה זו מזמן סוכלה לנוכח התמשכות ההתדיינות המשפטית מול בעלי הזכויות המקוריים ולמעשה לא נעשה דבר לקידום התוכנית. לתפיסתן אפוא , הזכויות לא נמכרו במהלך עסק או כנכס ששימש בעסק. זה היה עיקר המחלוקת בין הצדדים אם כי, כפי שיפורט להלן, לכל אחד מהם טענות נוספו.

ע"מ 15195-04-18 איי.אס.פי. פיננשל מנג'מנט בע"מ נ' מע"מ פתח תקווה
בנושא : הערעור נוגע לשתי החלטות של המשיב. האחת עניינה שומת מס עסקאות והשנייה שומת מס תשומות וזאת בהתייחס לשנים 2013-2009
שומת העסקאות נערכה בשל כך שהמשיב לא קיבל את האופן שבו דיווחה המערערת על העסקאות המתוארות לעיל, דהיינו כעסקאות הנופלות בגדר סעיף 30 א) ()5 )לחוק מס ערך מוסף, בהיותן, לגישת המערערת, שירות לתושב חוץ שחל עליו מס בשיעור אפס. המשיב סבור כי המערערת חייבת בגין עסקאותיה אלה בשיעור מס רגיל
שומת התשומות נוגעת לקיזוז מס התשומות הכלול בחשבוניות שהוצאו למערערת בגין שירותים משפטיים שסופקו למר איתי שטרום במסגרת הליך פלילי שנוהל נגדו ונגד מר נוחי דנקר. מר שטרום הוא מייסד קבוצת ISP ושותפו לשעבר של מר רועי טל, והוא העביר את אחזקותיו בקבוצה למר טל עם פתיחת ההליך הפלילי. המשיב סבור כי אין מקום להתיר למערערת לקזז את המס הכלול בחשבוניות אלו.

ע"מ 15803-02-18 אפלאוז איכות אפליקציות בע"מ נ' מנהל מע"מ פתח תיקווה
בנושא : עניינו של ערעור זה בהחלטת המשיב בהשגה להטיל מס על תקבולים שקיבלה המערערת מתאגיד זר, אשר לטענת המערערת חל עליהם מס ערך מוסף בשיעור אפס, בהתאם להוראת סעיף 30(א)(5) לחוק מס ערך מוסף,

ע"מ 16621-09-17 דקל הארץ בניין ותשתיות בע"מ נ' רשות המיסים
בנושא : ערעור זה עניינו ב-3 חשבוניות מס שהוצאו למערערת בחודשים מרץ ואפריל 2013 ,על ידי חברת בשמוט א.א. כח אדם עבודות בניה והובלה בע"מ ובשאלה האם חשבוניות אלו הוצאו למערערת כדין, באופן המזכה אותה בניכוי מס תשומות בגינן על פי ס' 38 לחוק מס ערך מוסף

ע׳׳מ 191982-10-18 שישא יעקב אברהם נגד מנהל מע"מ ירושלים
בנושא : לפניי ערעור על פי סעיף 83 לחוק מס ערך מוסף, על החלטת המשיב בהשגה, ביחס לשומות עסקאות ,שהוצאו למערער, אשר דיווח למשיב על הכנסות החייבות במע"מ בשיעור אפס בגין שירותים שניתנו על ידו לתיירים.

ע"מ 19458-04-20 מסיכה נגד מנהל מס ערך מוסף נתניה
בנושא : ערעור שהוגש בשנת 2020, על שומות וקנס, לפי חוק מע"מ, שהוציא המשיב למערער באמצע שנות ה-90 והמתייחסות לתקופה שבין 1991-1993.

ע"מ 20784-09-16, 59581-10-17 עליאן ועיאד (ח.מ) הנדסה ובניין בע"מ נגד מע"מ תל אביב
בנושא : שני ערעורים על החלטות מנהל מע"מ לחייב את המערערת בכפל מס בהתאם לסעיף 50(א1) לחוק מע"מ, ולפסול את ספריה לחייבה בקנס בהתאם לסעיף 95 לחוק.

ע"מ 21475-05-17 צ.י.א הסעות ומאפה בע"מ נ' רשות המיסים
בנושא : ההכנסות עליהן דיווחה המערערת בדוחותיה לפקיד השומה, גבוהות בכ-3 מיליון ₪ מסך העסקאות עליהן דיווחה בתקופה הרלוונטית למשיב. לטענת המערערת, פער זה נובע מטעות של אנשי המקצוע שהעסיקה ואשר הגישו עבורה את הדוחות לפקיד השומה. השאלה הדורשת הכרעה בערעור זה, היא האם עלה בידי המערערת להוכיח כי אכן נפלה טעות בדוחות שהגישו אנשי המקצוע מטעמה.

ע"מ 22467-09-17 אמדוקס ישראל בע"מ נגד מנהל מע"מ נתניה
בנושא : המחלוקת בערעור נסובה סביב השאלה האם זכאית המערערת, אמדוקס ישראל בע"מ, לנכות את החלק היחסי של מס התשומות בקשר עם הוצאות דמי השכירות, החשמל, המים, הארנונה ודמי הניהול שניתן ליחסן לחדרי האוכל, המטבחים וחדרי האחסון והקירור המצויים בבניינים אשר שכרה לצורך משרדיה.

ע"מ 26946-02-17 מכרות היהלומים אילת בע"מ נ' רשות המיסים – פקיד שומה אילת
בנושא : ערעור על החלטת המשיב בהשגה על שומת ניכויים לשנות המס 2012-2010 ,שניתנה בצו על פי סעיף 152(ב) בפקודת מס הכנסה

ע"מ 27953-11-18 דומסטרוי חברה קבלנית לעבודות בנייה ופיתוח בע"מ נ' מנהל מע"מ
ערעור זה הוגש בהתאם לסעיף 64 לחוק מס ערך מוסף, כנגד סירובו של המשיב, מנהל מע"מ תל-אביב והמרכז, לבטל את רישומה של המערערת כעוסק באופן רטרואקטיבי ובכלל.
הבקשה לביטול הרטרואקטיבי של הרישום כעוסק, נובעת מכך שתכניתה העסקית של המערערת להקים בית מלון, כלל לא יצאה אל הפועל. המערערת נרשמה כעוסק ורכשה בניין כדי להפכו לבית מלון. בעקבות תיקון חקיקה שנקבע כהוראת שעה, לא ניתן היה לממש תכנית עסקית זו. מאז הרכישה, המערערת השכירה חלק מהבניין, אולם שכירות זו היא לטענתה פסיבית ואינה נעשית במהלך עסקיה – אשר בפועל לא קרמו עיר וגידים.

ע״מ 28658-11-15 מוניות הנשיא נגד מנהל מס ערך מוסף גוש דן
בנושא : 1. המערערת היא שותפות רשומה המפעילה את תחנת המוניות "הנשיא" בעיר רמת גן. היא רשומה כאיחוד עוסקים לפי חוק מס ערך מוסף
2 .במסגרת תחנת המוניות פעלו, לאורך השנים, עשרות נהגי מוניות קבועים ומזדמנים. חלקם סווגו כעוסקים לעניין החוק.
3 .המערערת סיפקה למספר לקוחות קבועים שירותי הסעה באשראי, שהתמורה בגינם השתלמה לה במרוכז על בסיס חודשי. המערערת הוציאה ללקוחות אלה חשבוניות מס משלה, בהן נכלל מרכיב מס ערך מוסף. את מרבית הכסף שגבתה (לאחר ניכוי עמלות שונות) היא העבירה לנהגים שביצעו את הנסיעות ("לקוחות האשראי" ו-"נסיעות האשראי").
4 .לפי שיטת ההתחשבנות שנהגה אצל המערערת בתקופה הרלבנטית, השנים 2009 עד 2012 , במקום לקבל מהנהגים חשבוניות מס אשר ישמשו לביסוס ניכוי תשומותיה, המערערת הוציאה "חשבוניות זיכוי" בגובה התשלום שהעבירה לנהגים, והקטינה בהתאם את מחזור עסקאותיה. על ידי כך, מס העסקאות שדווח למשיב, מנהל מס ערך מוסף, חושב לפי הסכום "נטו" המשקף בעיקר את הכנסותיה של המערערת מעמלות הנהגים (המסמכים האמורים יכונו בשם: "חשבוניות הזיכוי").
5 .על מלאכת הנהלת החשבונות והדיווחים למע"מ, היה אמון מנהל חשבונות חיצוני וותיק אצל המערערת, מר שמואל שגב )"מנהל החשבונות"(. הוא זה שהגה את השיטה האמורה, בעקבות קושי בהשגת חשבוניות מס מנהגים.
6 .בתיק איחוד העוסקים של המערערת רשומים שניים: מר בנימין תשובה רשום כ"שותף מייצג במע"מ", ומר אליהו כוכבי רשום כ"שותף רגיל במע"מ" ("תשובה" ו-"כוכבי", בהתאמה, ושניהם יכונו יחד: "השותפים הרשומים במע"מ"; מוצג מש/1). תשובה וכוכבי הם נהגי מוניות בשנות השישים והשבעים לחייהם, הנמנים עם קבוצה של כעשרה חברי תחנה (החברים כונו גם "שותפים").
7 .בעקבות ביקורת שנערכה על ידי המשיב, ספרי המערערת לשנים 2009 עד 2013 נפסלו. המשיב קבע כי "הדוחות אינם מלאים ואינם נכונים", הוציא למערערת שומות לפי מיטב שפיטתו מכוח סעיף 77 לחוק, והטיל קנסות לפי סעיף 95. השגת המערערת נדחתה, ועל החלטה זו הוגש הערעור הנוכחי (נספחים א' עד ט' לכרך המוצגים מטעם המערערת).
ערעור זה עוסק בשלוש סוגיות: א. הפרשי עסקאות ב. הפרשי תשומות ג. פסילת ספרים

ת"א 28741-08-16 אגודת הכורמים הקואופרטיבית של יקבי ראשון לציון וזכרון יעקב
בנושא : יובהר "כי פטור מותנה" מתשלום מס קניה בעת יבוא הכוהל, משמעו כי הפטור אינו מוחלט וסופי אלא תלוי בשימוש שנעשה בו. ככל שנעשה בכוהל שימוש בהתאם לאמור בפרט המכס, הפטור יישאר בעינו. ככל שלא נעשה בכוהל השימוש האמור – הפטור יבוטל והיבואן יחויב במסים החלים על פי הפרט שאינו מותנה. המחלוקת בין הצדדים נוגעת בעיקרה לשאלה האם התקיים התנאי האמור בפרט המכס.

ת"פ 29044-05-18 מדינת ישראל נגד משה שכטר
בנושא : עבירות מע"מ

ע"מ 30507-03-19 דורון רובין השקעות וייעוץ בע"מ נגד מע"מ ת"א 3
בנושא : הערעור הוגש על החלטת מנהל מע"מ ת"א 3 לבטל את רישומה של המערערת כ"עוסק" וזאת מתוקף סמכותו הקבועה בסעיף 61(א) לחוק מע"מ

ע"מ 30850-07-18 יצחק בובליל נגד מנהל מע"מ עכו
בנושא : ערעור על החלטת מנהל מע"מ עכו לפיה החליט לרשום את המערער, מר יצחק בובליל כ"עוסק", בהתאם לסעיפים 52 ו-54 לחוק מס ערך מוסף, עמדת המשיב היא כי פעילותו של המערער בתחום הנדל"ן היא פעילות העולה כדי "עסק" ועל כן חייב המערער ברישום כ"עוסק". מנגד, סבור המערער כי פעילותו היא במישור הפרטי, והיא פעילות הונית השקעתית שאינה מחייבת את רישומו כ"עוסק".

ה"פ 31195-05-17 אנדריי גרשנזון נ' מע"מ פתח תקווה
בנושא : בקשה לפסק דין המצהיר על התיישנות הליכים לגביית חוב במס משנת 1996. במהלך 15 חודשים, עד אוקטובר 1996 ,נמנע המבקש מהגשת דוחו"ת חודשיים על פעילותו כעוסק מורשה, בטענה שנקלע לקשיים כלכליים. נוכח אי הגשת הדוחו"ת הוציאו רשויות מע"מ "קביעת מס" אשר נערכה "לפי המשוער". במהלך השנים אשר חלפו, למעלה משני עשורים, לא הוסדר החוב וכך נותר המבקש רשום בספרי המשיב כבעל חוב המגיע כדי כ- 620,000 ,₪ ובגין החוב נקט המשיב בהליכי גבייה נגד המבקש. נוכח מצב זה הוגשה המרצת הפתיחה.

ע"מ 32033-01-17 חברת אמוקו לשמנים ודלק בע"מ נ' מנהל מס ערך מוסף (ירושלים)
בנושא : ערעור על החלטותיו של מנהל מס ערך מוסף בירושלים להטיל על המערערת כפל מס, להטיל על המערערת קנס בגין פסילת ספרים ולפסול את ספרי המערערת

ע"מ 33227-11-17 קלן הנדסה בע"מ נ' רשות המיסים
בנושא : ערעור דנן הינו בשני נושאים עיקריים – הטלת עיצום של כפל מס ופסילת ספרים בעקבות ניכוי מס תשומות שלא כדין

ע"מ 35329-01-19 דלתא להשקעות ומסחר (קרני שומרון) בע"מ (חברה ירדנית) נגד מע"מ פתח תקווה

ה"פ 36865-08-19 אדם וולנסקי נ' אגף המכס ומע"מ חיפה
בנושא : תביעה לפסק דין הצהרתי לפיו חובו הנטען של המבקש למשיבה בגין מס קנייה ומע"מ – התיישן, ועל כן המשיבה אינה זכאית לפעול לגבייתו.

ע"מ 37221-03-18 דמיטרי ק. – הסעות משלוחים ושירותים כלליים בע"מ נגד מע"מ באר שבע
בנושא : ערעור על החלטות המשיב לפי חוק מס ערך מוסף בגין חשבוניות מס שלטענת המשיב הוצאו שלא כדין.

ת"א 38489-04-18 ELECTRON INCORPORATION LTD נגד אגף המכס ומע"מ
בנושא : האם כניסת כלי שייט לישראל מהווה אירוע מס ? השאלה המשנית, בהנחה והתשובה חיובית, היא – מועד התהוות אירוע המס, ביחס להתיישנות הדרישה

ע"מ 45049-02-11 האחים מור ביטחון 10 ( 2008 ) בע"מ נ' רשות המיסים ואח'
ע"מ 24732-07-15 האחים מור בטחון בע"מ נ' מדינת ישראל
ע"מ 11201-02-15 האחים מור בטחון בע"מ ואח' נ' פקיד שומה רחובות
ע"מ 41962-12-14 מור(עציר) ואח' נ' רשות המיסים
ע"מ 12506-02-14 אבו מור נ' פקיד שומה רחובות
ע"מ 12488-02-14 האחים מור בטחון בע"מ נ' פקיד שומה רחובות
בנושא : כפל מס ופסילת ספרים (חשבוניות ותלושי שכר פיקטיביים) שהוציאו מנהל מס ערך מוסף רחובות ומנהל היחידה לשומה וביקורת פשיעה חמורה

ת"א 46492-01-16 דלק מוטורס בע"מ נ' מדינת ישראל (אגף המכס והמע"מ)
בנושא : התביעה דנן נוגעת להודעות חיוב שהוציאה מדינת ישראל – אגף המכס והמע"מ לתובעת, בהן נקבע כי נוצר גרעון בסכום מיסי הייבוא בהתייחס לרשימונים שהוצאו לתובעת בגין יבוא חלפים בשנים 2015-2012 ,וכי על התובעת לשלם את מיסי הייבוא על פי המחיר המלא בגין החלפים, ולא על פי מחירם לאחר ההנחה שהתקבלה מ- Mazda Corporation (להלן: הספק או מאזדה). התובענה היא למתן צו הצהרתי לפיו הודעות החיוב הוצאו שלא כדין, ולחילופין שהתובעת פטורה מתשלומן, וכן תביעה להשיב לתובעת את מיסי הייבוא ששולמו על ידה אגב מחאה עד ליום הגשת התביעה.

ה"פ 49026-06-19 אגד אגודה שיתופית לתחבורה ציבורית בע"מ נגד רשות המסים – אגף המכס והמע"מ
בנושא : המרצת פתיחה בנוגע לאופן חיובה של אגד בבלו על דלק. הדלק נרכש לשם הפעלת צי האוטובוסים של אגד. בפרט הצדדים חלוקים לגבי אופן חישוב ההישבון המגיע לאגד על פי דיני הבלו.

ע"מ 52062-02-18 ארז סמדר נגד מנהל מס ערך מוסף רמלה
בנושא : ערעור העוסק בשלוש החלטות של המשיב: א. בעניין שומת תשומות שהוצאה למערער ב. בעניין שומת עסקאות שהוצאה למערער ג. ערעור על החלטת המשיב לפסול את ספרי המערער ועל חיוב בקנס

ע"מ 53708-09-17 , 20423-04-18 א.ס אדם הנדסה ובניין בע"מ נ' רשות המיסים
בנושא : הערעורים עוסקים בשלושה עניינים, הנובעים מחוק מס ערך מוסף, שומת מס תשומות, שומת מס עסקאות, ופסילת ספרי המערערת והקנס שהוטל עליה בשל כך.

ע"מ 53919-09-14 מוטי חביב נ' מנהל מע"מ – היחידה לפשיעה חמורה
בנושא : רכישת הזהב ומכירתו, הטלת כפל המס

ת"צ 54311-04-18 ס.רותאנא למסחר בע"מ נ' רשות המיסים
בנושא : בקשה לאישור תובענה ייצוגית הגיש המבקש נגד רשות המיסים, עניינה של בקשת האישור הוא בחיוב ובגביית יתר שלא כדין, של הפרשי הצמדה וריבית

ת"צ 55461-07-19 חברת האחים ע. מלק למיזוג אויר בע"מ ואח' נ' ישראל
בנושא : בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד המשיבה הכוללת שלוש עילות תביעה

ע"מ 57122-09-16, 36107-11-16 שרון יאיר נ' רשות המיסים
בנושא : ערעור על שומת תשומות שהוצאה למערער, בגין טענה של ניכוי מס תשומות שלא כדין של מסמכים הנחזים כחשבוניות מס

ע"מ 59430-02-15 ישי גבריאל שריקי נ' מנהל מס ערך מוסף – ביקורת פשיעה חמורה
בנושא : 1 .בתקופה שבין נובמבר 2011 ומאי 2013 ביצע המערער עסקאות ייצוא זהב לשני לקוחות באירופה. בהתאם להוראות חוק מס ערך מוסף, עסקאות ייצוא אלו חייבות בשיעור מס אפס.
2. הזהב שנמכר על ידי המערער ללקוחות בחוץ לארץ נרכש על ידי המערער משלושה ספקים שונים, אשר התחלפו לאורך התקופה. מרבית הזהב האמור נרכש לכאורה מאדם בשם אריאל אלנתן ("אלנתן"). אלנתן, אשר ניהל את עסקיו תחת השם המסחרי "גולדי מסחר בזהב", הוציא למערער חשבוניות מס בגין אספקת הזהב, בעשרים ותשע הזדמנויות שונות במהלך התקופה מחודש נובמבר 2012 עד חודש מאי 2013("חשבוניות אלנתן" או "החשבוניות").
3. כמות הזהב הכוללת (מסוג "פיין" – 24 קרט) הכלולה בחשבוניות אלנתן הגיעה לכדי 140 קילוגרם.
4. מס הערך המוסף הכלול בחשבוניות אלנתן הסתכם ב-4.065 מיליון ש"ח בקירוב. המערער תבע את ניכויו של מס התשומות הגלום בחשבוניות, דבר שיצר לכאורה זכות לקבלת החזרי מס, מאחר שעסקאות הייצוא היו חייבות בשיעור מס אפס כאמור.
5. לדעת המשיב, מנהל מס ערך מוסף, חשבוניות אלנתן הוצאו שלא כדין. על פי עמדת המשיב, הראיות מצביעות על כך שאלנתן לא היה הבעלים האמיתי של הזהב הנדון והעסקאות (כביכול) בינו ובין המערער לא היו אלא חלק מפרשת הברחת זהב רחבת היקף, לגביה נפתחה חקירה בכינוי "זוג משמיים".
6. בפרשה זו הורשעו מעורבים בעבירות חמורות שונות, לרבות לפי חוק מס ערך מוסף, ואף הוצאו שומות מס בסכומים גבוהים ביותר. לדידי המשיב, מפני שאלנתן לא היה זכאי להוציא את החשבוניות האמורות, אזי לפי הוראות החוק המערער לא היה זכאי לנכות את מס התשומות הכלול בהן, ועל כן לא היה זכאי לקבל כל החזר מקופת המדינה. לפיכך, הוציא המשיב למערער שומת מס תשומות וכן חיוב בשל פסילת ספרי המערער (הן בקשר לעסקי הזהב והן בקשר לעיסוקיו האחרים של המערער כמפורט בהמשך). השגה אשר הגיש המערער נדחתה על ידי המשיב, והעניין הגיע לבית משפט זה. עוד יצויין כי לא ננקט הליך פלילי נגד המערער בקשר לעסקאות מושא ערעור זה.

ע"מ 61828-10-18 האחים ס. זידאן לבנייה בע"מ נ' מע"מ נצרת
בנושא : ערעור שהגישה המערערת, חברה בע"מ, על החלטת המשיבה בהשגה על שומת מס עסקאות ושומת מס תשומות

ע"מ 66208-02-19 או אם שירותים כלכליים בע"מ ואח' נ' מדינת ישראל
בנושא : ערעור על החלטת המשיב לדחות את השגת המערערים על שומות שנקבעו להם לפי חוק מס ערך מוסף, המערערים כלולים באיחוד עוסקים והערעור דנן עוסק בשלוש סוגיות שונות:
1. ערעור של המערערת 1 ,או. אם. שירותים כלכליים בע"מ בטענה כי תשלום ששולם לה חייב במע"מ בשיעור אפס בהתאם לחלופות שונות לפי סעיף 30(א) לחוק מע"מ
2. ערעור של המערער 2 ,רו"ח עופר מנירב בטענה כי גמול שנפסק לו כתובע מייצג בתובענה ייצוגית אינו חייב במע"מ; ערעור זה מציג שאלה עקרונית, שלמיטב הידיעה טרם לובנה בפסיקה, הנוגעת לחיוב גמול ששולם לתובע מייצג במס עסקאות (במובדל מחיוב הגמול במס הכנסה לגביו קיימת הלכה מחייבת של בית המשפט העליון)
3. ערעור של המערערת 3 ,פנינה של אומנות בע"מ בטענה כי מלאי של יצירות אומנות שנמכר על ידה לעוסק אחר, שכלול עמה באיחוד עוסקים, אינו חייב במע"מ. בערעור זה קיימת מחלוקת גם על מחיר העסקה

ע"מ 67772-11-16 שמעון ברזילי מכוניות 1987 בע"מ נ' אגף המכס והמע"מ
בנושא : ערעורה של "המערערת" על החלטה מיום 21.9.2016 של מנהל מע"מ ירושלים, שניתנה בהשגה על שומת מס תשומות שהוצאה למערערת

ע"מ 70254-06-20 עולם הבנייה ויזמות נ' מע"מ ת"א 3
בנושא : הערעור הנדון הוגש על ידי המערערת כנגד החלטת המשיב לבטל את רישומה כעוסק לעניין חוק מס ערך מוסף, במסגרת הערעור ביקשה המערערת כי בית המשפט יורה למשיב לעכב את ביצוע החלטתו ולפתוח מחדש את תיק העוסק שלה עד לבירור תוצאות הערעור, וזאת בהסתמך על הוראת סעיף 64(ג) לחוק מע"מ, הקובע כי: "הגשת ערעור תעכב את ביצועה של החלטת המנהל, זולת אם החליט בית המשפט אחרת"

ע"מ 80490-01-19 א. עדן פון תקשורת (2003) בע"מ נ' מדינת ישראל
בנושא : השאלה הראשונה שיש להכריע בה בערעור היא, האם החשבוניות שהוצאו על שם סיאייפי ועל שם מאדק הוצאו כדין? הווה אומר, האם המערערת הצליחה להוכיח, כי למרות המסמכים והעדויות שהצטברו בתיק, החשבוניות הוצאו כדין והן משקפות עסקה אמיתית בין הצדדים הנכונים והאמיתיים לעסקה? בהנחה שהתשובה על שאלות אלו היא בשלילה, השאלה הבאה היא, האם המערערת הצליחה להוכיח כי נקטה בכל האמצעים הסבירים העומדים לרשותה על מנת לבדוק את תקינות החשבוניות בטרם ניכתה את מס התשומות הכלול בהן בדוחותיה למע"מ? ככל שהמערערת לא תעמוד בנטל ההוכחה המוגבר המוטל עליה להוכיח כאמור, לא יותר לה ניכוי מס התשומות על פי החשבוניות ודין הערעור שהוגש על ידה להידחות.

ת"א 2613-11-18 מדינת ישראל נגד אחמד קיעאן ואח'
בנושא : בקשת המשיבים להורות על השבת כספים שעוקלו ונתפסו בהתאם לפסק הדין שניתן בהסכמה בתיק זה.

ע"מ 3237-09-15 גורי תעשיות מוצרי בע"מ ואח' נ' מנהל מע"מ רמלה
בנושא : ערעור על שומה לפי מיטב השפיטה שהוציא המשיב לאיחוד העוסקים הכולל את המערערים: גורי תעשיות מוצרי בע"מ, יורשי גורי אריה, גורי מוצרי צריכה בע"מ, ישפד סוכנויות בע"מ, יונישיפ בע"מ וכן תנועה שירותי לוגיסטיקה ואחסנה (בפירוק) בע"מ (להלן: "איחוד העוסקים" ו"תנועה" בהתאמה). ביסוד השומה עומדת "הודעת זיכוי" שהוציאה חברת רקיט בנקיזר בע"מ לתנועה בגין חשבוניות שלא שולמו לה. מאחר שאיחוד העוסקים לא הקטין את מס התשומות בהתאם להודעת הזיכוי, הוצאה לו שומה הכוללת את סכום המע"מ הגלום באותה הודעה. השגתם של המערערים על השומה נדחתה ומכאן הערעור.

ע"א 3921/18 חברת טריידומטיקס נגד מנהל מע"מ
בנושא : אני מורה על מחיקת הערעור ללא צו להוצאות. תאריך 18.9.2019

עע"ם 7086/18 הר שמש מושב שיתופי בע"מ נגד מנהל רשות מיסים
בנושא : הערעור נדחה תאריך 16.9.2019

ע"מ 9136-04-18 אדמונד דה רוטשילד ניהול נכסים (ישראל) בע"מ נ' מע"מ מס קניה
בנושא : 1. המערערת, חברת אדמונד דה רוטשילד ניהול נכסים בע"מ, מספקת שירותים לקבוצת רוטשילד העולמית, אשר מקום מושבה מחוץ לישראל והיא בגדר תושב חוץ (להלן: "קבוצת רוטשילד חו"ל").
2 .למערערת שני מגזרי פעילות מהן נבעו הכנסותיה בתקופת השומה מושא הערעור (2012-2016).
כ 170 מיליון ש"ח (%82 מכלל הכנסותיה) מקורו בתשלומים שקיבלה מהקבוצה בחו"ל בגין שיווק הקרנות של קבוצת רוטשילד חו"ל ללקוחות מוסדיים בישראל (להלן: "פעילות שיווק הקרנות") יתרת ההכנסות מקורה בתשלומים שקיבלה המערערת מחברות הקבוצה בחו"ל בגין שיווק שירותי בנקאות פרטית ליחידים (להלן: "שיווק שירותי בנקאות פרטית")
3. המערערת דיווחה על הכנסותיה לרשויות מע"מ כחייבות בשיעור מע"מ אפס בהסתמך על סעיף 30(א)(5) לחוק מס ערך מוסף, סעיף 30(א)(5) לחוק קובע מס בשיעור אפס על "מתן שירות לתושב חוץ" אלא אם כן "נושא ההסכם הוא מתן השירות בפועל, נוסף על תושב החוץ, גם לתושב ישראל בישראל"
4. טענתה העיקרית של המערערת היא, כי שירותי השיווק שניתנו על ידה, הן בקשר לקרנות רוטשילד חו"ל ללקוחות המוסדיים והן בקשר לפעילות הבנקאית הפרטית של רוטשילד חו"ל ליחידים, ניתנו לקבוצת רוטשילד חו"ל ולא ללקוחות בישראל. ככל שהלקוחות בישראל קיבלו ממנה שירות, שאינו חלק מפעילות שיווקית או הנלווה אליה, הרי מדובר בשירות זניח וטפל. לא יעלה על הדעת כי בשל שירות פעוט ערך, ככל שניתן לתושבי ישראל, תיצבע כל התמורה שקיבלה המערערת מהקבוצה בחו"ל בחיוב במע"מ בשיעור מס מלא (ראו הכלל הבינארי הקבוע בסעיף 30(א)(5) לחוק). המערערת מבקשת מבית המשפט לקבוע כי כלל פעילותה חייבת במע"מ בשיעור אפס. לחילופין, היא מבקשת להורות על פיצול התמורה באופן שרק חלק התמורה המיוחס לפעילות עבור תושבי ישראל יחויב בשיעור מע"מ מלא ויתרת התמורה תחויב בשיעור אפס.
5. המשיב לא קיבל את הדיווח של המערערת וקבע לה שומת עסקאות בה חויבה במע"מ בשיעור מלא על כלל הכנסותיה ממתן השירותים לקבוצת רוטשילד חו"ל, הן בגין שיווק הקרנות הזרות והן בגין שיווק הבנקאות הפרטית בגין התקופה 1/2012- 12/2014 חויבה המערערת בסך של 23,357,601 ש"ח (במונחי קרן מס) ובגין התקופה 1/2015- 11/2016 חויבה בסך של 11,884,720 ש"ח (במונחי קרן מס). השגה שהגישה המערערת על השומה נדחתה ומכאן הערעור.
6. במסגרת הערעור טענה המערערת כי סכום מסוים מהחיוב הכלול בשומה מהווה החזר דמי ניהול מהקבוצה בחו"ל ללקוחות המוסדיים כאשר המערערת הייתה אך "צינור" להעברתם. טענה זו התקבלה על ידי המשיב והוסכם כי סך של 1,246,906 ש"ח (במונחי קרן) יופחת מהשומה (הודעת הצדדים מתאריך 20.3.2019).
7. אקדים אחרית לראשית ואציין כי לאחר שעיינתי היטב בראיות, בפרוטוקול הדיון, בכתבי הטענות ובסיכומי הצדדים, הגעתי לכלל מסקנה כי אינני יכולה להסכים עם עמדת המערערת בערעור. כפי שאפרט להלן, המערערת לא עמדה בנטל המוטל עליה להוכיח כי לא ניתן על ידה "שירות" לתושבי ישראל, הן בתחום שיווק הקרנות הזרות והן בתחום שיווק שירותי הבנקאות הפרטית. ממכלול הראיות עולה כי המערערת נתנה ללקוחות תושבי ישראל מענה שוטף, נגיש ומידי לכל שאלה ודרישה, וכן סיוע אדמיניסטרטיבי. שירותים אלו לא היו שוליים או זניחים אלא מהותיים וישירים, ואף באופן מובהק.

עש"א 9377-10-17 אגף המכס ומע"מ המחלקה לתיקים מיוחדים נ' ספורט ורטהימר שיווק וסחר (1997) בע"מ
בנושא : חוב אבוד, עניינה של המחלוקת שלפני היא אופ הכרה בנשייה של אג המכס והמע"מ במשרד האוצר בגין מס תשומות שנוכה ביתר בחברה בחדלות פירעון

ע"מ 9652-01-17 בטחון שרותים אבידר בע"מ נגד מע"מ ת"א 3
בנושא : הדיון סובב סביב שתי סוגיות :
א. האם המערערת רשאית לנכות מס תשומות בגין רכישת תלושים לארוחות לעובדיה, זאת בהתחשב במגבלה הקבועה בתקנה 15א לתקנות מע"מ ?
ב. האם המערערת רשאית לנכות מס תשומות בגין שכירת כלי רכב פרטיים מחברות להשכרת רכבים, זאת בהתחשב במגבלה הקבועה בתקנה 14 לתקנות מע"מ ?

תא"מ 9881-09-18 ג.ר.ק.פ חברה להשקעות בעמ נ' מע"מ פתח תקווה
בנושא : תביעה לתשלום סכום יתרת החזר מס ערך מוסף בסך 63,776 ₪ לו זכאית התובעת מהנתבע, לטענתה בעקבות ביטול עסקת מכר מקרקעין.

ת"א 12693-04-18 דרך הים שייט חיפה (2004) בע"מ נגד ישראל (נושה)
בנושא : תביעה לפטור מיסי ייבוא בגין ייבוא יאכטה לישראל – התביעה נדחתה

ע"מ 18831-04-17 מנו – בייס בע"מ נ' מע"מ – פתח תקווה
בנושא : עניינו של ערעור זה בהחלטת המשיב להטיל מס על תקבולים שקיבלה המערערת מתאגיד זר, אשר לטענת המערערת חל עליהם מס ערך מוסף בשיעור אפס, בהתאם להוראת סעיף 30(א)(2) וסעיף 30(א)(5) לחוק מע"מ הערעור דנן עוסק בשומת עסקאות שהוצאה למערערת לתקופות חיוב 3/2009 – 8/2013 בסך של 789,402 ₪ (קרן), וזאת בגין תקבולים שהתקבלו מהחברה הזרה M.S Security & Personal Ltd, C.N. 176125
ודווחו למע"מ בשיעור אפס. לשיטת המשיב, עסקאות אלה חייבות במס ערך מוסף, והמערערת אינה זכאית להטבת המס שבסעיף 30(א)(2) ובסעיף 30(א)(5) לחוק מע"מ.

ע"מ 22481-08-18 חזי ארגי נ' מנהל מס ערך מוסף גוש דן
בנושא : ערעור על החלטת מנהל מס ערך מוסף גוש דן לדחות את ההשגה שהגיש מר יחזקאל על חיובו בשומת מס תשומות. לשיטת המשיב, המערער לא הוכיח כי החשבוניות מייצגות עסקה אמיתית של רכישת סולר מחברת מ.ט.ר, ובכל מקרה מדובר בחשבוניות שהוצאו שלא כדין משום שהמערער לא הוכיח כי נקט בכל האמצעים הסבירים על מנת לוודא את תקינותן. לפיכך, אין לאפשר את ניכוי מס התשומות על פיה.

ע"מ 24147-02-17 עמיאל לוי נ' אגף המכס והמע"מ/משרד אזורי פתח תקוה
בנושא : ערעור על החלטתו של המשיב מיום 4.1.2017 לדחות את השגת המערער על שומת עסקאות בסך 1,027,275 שהוציא לו המשיב, בגין חמש עסקאות במקרקעין בין השנים 2010- ל 2013.

בע"ק 39423-12-13 רשות המסים – אגף המכס ומע"מ נ' תזקיקים אנרגיה בע"מ ואח'
בנושא : העלמות מס ועיקולים

ע"מ 40395-11-15 הרודיון הפיסגה של עולם האירועים בע"מ נ' רשות המיסים ואח'
בנושא : הערעור מתייחס לקביעת המשיב לפיה המערערת ניכתה מס תשומות בגין חשבוניות מס שהוצאו שלא כדין.

ע"מ 42148-09-18 תייסיר שיח סלימאן נ' היחידה לפירוקים כינוסים וגביה קשה
בנושא : ערעור על החלטת המשיב להפעיל את סעיף 106ב לחוק מס ערך מוסף, ולחייב את המערער באופן אישי בחובותיהן של שתי חברות שניהל ואשר לא הגישו דו"חות במועד, עבירה לפי סעיף 117(א)(6) לחוק.

ת"צ 43164-04-17 אנטי טפיו נ' רשות המסים ואח'
בנושא : בקשה לאישור תובענה מנהלית כייצוגית, להשבת סכומי מס קניה ומע"מ ששולמו בגין יבוא יאכטה פרטית אשר עוגנת במרינה בישראל. במרכז הבקשה, הטענה כי רשות המסים גבתה את המסים שלא כדין.

ע"מ 46306-01-16, 3920-05-16 מגדל חברה לביטוח בע"מ נ' פקיד השומה למפעלים גדולים
בנושא : חיוב מוסד הכספי המקבל את הדיבידנד במס רווח.

ע"מ 49963-03-17 מוגוגו בע"מ נ' מנהל מס ערך מוסף
בנושא : ערעור על החלטת המשיב בהשגה על שומת תשומות שהוצאה למערערת, לטענת המערערת, מועבר על ידה נכס בלתי מוחשי לחו"ל לצורך יישומו והטמעתו בייצור המערכות, השיווק והמכירה, כאשר התשומות שמושקעות על ידה בישראל, משמשות לייצוא אותו קניין רוחני, דהיינו: הידע, העיצוב והפיתוח הייחודיים שמקורותיהם כאמור בישראל. לגישתה, פעילותה מהווה לפיכך מכירה של נכס בלתי מוחשי לתושב חוץ החוסה תחת שיעור מס אפס לפי סעיף 30(א)(2) לחוק מס ערך מוסף. מכאן, ולגישתה, מס התשומות המשמשות לעסקאות אלו מותר בניכוי.

ת"צ 53101-06-16 דרור שלי ואח' נגד רשות המיסים
בנושא : תובענה כנגד המשיבה, לצד בקשה לאשרה כייצוגית, עיקר הדיון בבקשה התמקד בשאלת קיומה של עילת התובענה הנטענת, בדמות היעדר הצדקה לחיוב במע"מ בגין דמי הביטול. המשיבה סבורה כי קיימת הצדקה לחיוב במע"מ בגין דמי הביטול ומכאן החלטה זו.

ע"מ 56015-12-11, 16860-05-13, 55599-09-14, 10086-12-15, 21168-01-15 יעקב פאר נ' מס הכנסה – חקירות חיפה
בנושא : א. פסילת ספרי המערער לשנת המס 2005 על ידי המשיב 1 ,פקיד שומה חיפה בשל ניכוי הוצאות על פי חשבוניות פיקטיביות וכן שומת חוסר סבירות עסקית לשנות המס 2005-2007 ,במסגרתה קבע המשיב 1 כי המערער הינו סוחר מתכות והרווח הגולמי המקובל בענף המסחר במתכות הינו 20% ,בעוד המערער דיווח על רווח גולמי של 1/3%.

ע"מ 56670-05-13 מורגנשטרן נגד רשות המיסים – ממונה יחידת בקח"ש
בנושא : חיוב "כפל מס" בהתאם לאמור בסעיף 50(א) לחוק מס ערך מוסף, וזאת בגין הוצאת חשבוניות שלא כדין.

ע"מ 68374-09-16, 40026-12-16 מועצה אזורית מעלה יוסף ואח' נ' פקיד שומה חיפה
בנושא : מס שכר

ע"מ 61762-06-18 מועלם נ' מדינת ישראל
בנושא : כפל מס בגין הוצאת חשבוניות מס שלא כדין. החלטת המשיבה התקבלה מכוח סמכותה בהתאם להוראות סעיף 50(א1) לחוק מס ערך מוסף.

ע"א 32/18 חברת לון אורן אריזות 2005 בע"מ נגד מנהל מע"מ ת"א 2
בנושא : ערעור במסגרתו דחה בית המשפט המחוזי הנכבד את השגותיה של המערערת על החלטת המשיב לשלול את ניכוי מס התשומות בחשבוניות מס, שהוציאו למערערת ארבע חברות ואשר לא שיקפו עסקאות אמת בין הצדדים הנכונים והאמיתיים של העסקה.

בג"ץ 4594/17 בג"ץ 1866/18 העותרת בבג"ץ 4594/17 :כלי שיט SUNSHINE העותרים בבג"ץ 1866/18 Three D Investments Ltd ואח' נגד 1. משרד התחבורה 2. רשות המיסים 3. משרד התעשיה

ע"מ 48652-10-12 תעשיות עוף והודו ברקת (2003) בע"מ נגד מע"מ רמלה ואח'
בנושא : ערעור על החלטת המשיב בהשגה שהגישה המערערת על שומת מס תשומות שהוציא לה המשיב לשנים 2006-2010 בסך של 3,694,225 ש"ח בהתאם לפי סעיף 77 לחוק מס ערך מוסף

ע"מ 6317-04-14 אמיליה פיתוח (מ.עו.פ.) בע"מ נ' מנהל מס ערך מוסף גוש דן
בנושא : סוגיית ניכוי מס תשומות בידי "חברת השקעות"

ע"מ 26782-05-14 אוריינטל ספנות בע"מ נגד מנהל מס ערך מוסף חיפה
בנושא : ערעור זה עניינו בשאלה האם המערערת, זכאית לניכוי מלוא התשומות הכלליות אותן ניכתה בתקופה נשוא השומה, כפי עמדת המערערת, או שמא זכאית היא לניכוי רבע מהתשומות הכלליות, בהיותן מעורבות לפי תקנה 18(ב)(3) לתקנות מס ערך מוסף כפי עמדת המשיב.

ע"א 6364/12 סימקו אחזקות בע"מ נגד מנהל מע"מ חיפה
בנושא : ניכוי תשומות בגין הוצאות כלליות שנטען כי שימשו בעסקאות חייבות במס ובעסקאות שאינן חייבות במס.

עש 1150/06 גזית גלוב בע"מ נגד מס ערך מוסף גוש דן
בנושא : הערעור הוגש על ידי המערערת על פי סעיף 83 לחוק מס ערך מוסף, על החלטת המשיב לדחות את השגתה על שומת התשומות לשנים 2002 – 2004 וחלק משנת 2005. בנימוקי השומה נקבע כי החברה היא חברת השקעות העוסקת במישרין ובאמצעות חברות, ברכישה, פיתוח וניהול נכסים מניבים, בארה"ב קנדה פינלנד וישראל. המשיב קבע כי המערערת פועלת בענף המרכזים המסחריים הפתוחים, הסופרמרקטים ובענף הדיור המוגן. מאחר שמרבית פעילות המערערת נמצאת בחו"ל, הרי עיקר השימוש בתשומות הינו לשם פעילות אשר אינה מצמיחה עיסקאות החייבות במע"מ, ולכן אין להתיר 75% מסך התשומות שנכללו בדוחות החברה.