עדכון פרטי חשבון בנק להחזר מס הכנסה

הוראות ביצוע מס הכנסה מספר 03/2023

8.6 עדכון פרטי בנק

חשבון הבנק הרשום במרשמי רשות המיסים חייב להיות על שם "בן הזוג הרשום", ייתכן חשבון בו בן הזוג הרשום הינו שותף בחשבון. נישום המבקש לעדכן את פרטי חשבון הבנק (שלא באמצעות פנייה לסניף הבנק עם ה"הודעה על החזר המס"), יכול לעשות כך בכמה אופנים:

  • עדכון באזור האישי באתר רשות המסים במשבצת "חשבונות הבנק שלי". אין צורך בצירוף אסמכתא, נתוני חשבון הבנק נבדקים מול המערכים. תהליך הבדיקה ואימות הנתונים נמשך 3-2 ימי עסקים.
  • עדכון על ידי מייצג בשאילתה 491. אין צורך בצירוף אסמכתא, נתוני חשבון הבנק נבדקים מול המערכים.
  • בעת הגשת הדוח השנתי בצירוף אסמכתא מתאימה, דהיינו, צילום המחאה, המעידה שפרטי חשבון הבנק הינם של הנישום או שהחשבון הינו בנאמנות ספציפית כאשר הנישום הינו הנהנה. הנישום ימלא את פרטי חשבון הבנק בשדות 277 ו- 278 בטפסים 0135,1301 ו- 1214.

החל מדוחות לשנת המס 2022 , בעת שידור הדוח המקוון יוצגו למשדר הדוח פרטי חשבון הבנק המעודכנים ברשות המסים. קיימת אפשרות לעדכן את חשבון הבנק בעת שידור הדוח ולסמן V המאשר את העדכון. במקרה בהם לא מוצג חשבון הבנק בעת שידור, חובה על משדר הדוח למלא את פרטי חשבון הבנק. במידה ואין לנישום חשבון בנק, יש לסמן שלא קיים חשבון בנק ורק אז יתאפשר שידור הדוח.
בעת ניתוב/שידור דוח במשרד השומה יש לוודא עדכון חשבון הבנק ובנוסף, לשדר בשדה 280 את הקוד המתאים:
קוד 1 -צורפה אסמכתא מתאימה על חשבון הבנק (החשבון יעודכן בתל"מ)
קוד 2 -העדכון בתל"מ עדכני יותר (החשבון יעודכן בתל"מ)
קוד 6 -תיקי כינוס/ פירוק/פשט"ר/יורשים (לא ניתן לעדכן חשבון בנק ע"י שידור בשומה)
קוד 9 -לא צורפה אסמכתא מתאימה על חשבון הבנק (החשבון לא יעודכן והחשבון הקיים בתל"מ יבוטל).
במקרה וחשבון הבנק המעודכן במערכת אינו תקין ויצאה שומת החזר, לאחר הגשת הדוח השנתי, תצא שומה הכוללת ספח המפנה את הנישום לבנק להשלים נתונים.

הוראת ביצוע מס הכנסה 03/2023 – ניתוב שלב א ושינויים בשידור דוחות ושומות יחידים וחברות לשנת המס 2022