האם כדאי לבעל שליטה לרכוש רכב בחברה בשנת 2022 ?

השוואה בין רכישת רכב לבעל השליטה מרווחי החברה שבבעלותו ורישומו כרכב צמוד שכולל זקיפת שווי שימוש לבין רכישת הרכב במישור הפרטי.

המסקנות שלנו

בחברה ריווחית המשתנה העיקרי שמשפיע על הכדאיות תלוי בסך הוצאות החזקת הרכב ובעיקר בהוצאות הדלק, משתנים נוספים שמשפיעים – גובה הריבית, התשואה על השקעות החברה וריווחיות החברה.

מתי הכדאיות גדלה ?

ככל שנוסעים יותר ק"מ ההוצאות על דלק וטיפולים במוסך גדלות והכדאיות ברכישת הרכב בחברה ורישומו כרכב צמוד שכולל זקיפת שווי שימוש בתלוש השכר של בעל השליטה גדלה בהתאמה.

ככל השהריבית גבוהה יותר ו/או שלבעל השליטה אפשרות להשקיע את כספי החברה באפיקים שמניבים תשואה גבוהה יותר.
רכישת הרכב באמצעות רווחי החברה שנצברו בהשוואה לרכישה במישור הפרטי לאחר חלוקת דיבידנד מהחברה חוסכת לבעל השליטה את המיסים על חלוקת הדיבידנד בשנת הרכישה, החסכון בתשלום המס על הדיבידנד שלא חולק מאפשר לבעל השליטה להשקיע את המס שנחסך באפיקים שמניבים תשואה גבוהה.

מתי הכדאיות קטנה ?

כשהוצאות החזקת הרכב קטנות משווי השימוש ברוב המקרים לא יהיה כדאי לבעל השליטה לרכוש את הרכב כרכב צמוד בחברה.

בחברה מפסידה

אם בעל השליטה נמצא במדרגת מס שולי גבוהה (31-50%) אין כדאיות ברכישת הרכב כרכב צמוד בחברה.

אם מדרגת המס השולי של בעל השליטה נמוכה (10-20%) וקיים צפי לקיזוז עתידי של ההפסדים הצבורים בחברה אזי מומלץ לבצע חישוב שמבוסס על הערכות ואומדנים ולבחון את הכדאיות.

רישום הוצאות החזקת הרכב בתיק העצמאי

ברוב המוחלט של המקרים רישום הוצאות החזקת הרכב בתיק העצמאי עדיף על פני רישום הוצאות החזקת הרכב כרכב צמוד בחברה.

לא כל הוצאות החזקת הרכב אצל יחיד שרשום כעצמאי מוכרות לצרכי מס הכנסה, מס הכנסה מכיר ב 45% מהוצאות החזקת הרכב או בסה"כ הוצאות החזקת הרכב בניכוי שווי השימוש כגבוה מביניהם.

לקבלת פרטים נוספים וגיליון אקסל שכולל תחשיבים והשוואות צור איתנו קשר

Similar Posts